INTRODUCCIÓ.
Com
ens relacionem amb allò que ens envolta? Per tal de sobreviure, cal
conéixer el nostre entorn, reaccionar als seus estímuls, moure el
nostre cos, recollir informació... En aquest tema, estudiarem com es
realitza aquesta funció i quines parts del nostre cos estàn
implicades en ella.
Primera sessió
Farem
un brainstorming: mitjançant
aquesta tècnica coneixerem quines idees tenen sobre la funció de
relació, és a dir, què és allò que sabem. Respectarem el torn de
paraula, aixecaràn la mà i cadascu ha de dir una idea, frase, paraula. Anirem
anotant totes les paraules a la pissarra. Després, direm el que
volem saber. I per acabar intentarem definir què és la funció de
relació entre tots.(1, 2 i 4)
Desenvolupament
Treballarem en grups.
Cada membre del grup ha de buscar informació sobre cada ítem
(a,b,c,d). Després, cadascu haurà de fer una presentació al grup
del seu ítem. Finalment, tot el grup agruparà el seu treball per
tal d'obtindre un escrit complet de cada apartat mitjançant un mapa conceptual.( cadascú un apartat al pen )
Procediment:
- Cada membre del grup ha
de resoldre un ítem: a, b, c, d.
Una persona del grup
s'encarregarà de juntar tota la informació.
Tasques:
¿Qué és la funció de relació?
1- Els receptors. Órgans dels
sentits
- a. Qué són i quina funció tenen?
- b. Quins són, quines parts tenen i què fa cadascuna?
- c. Malalties
- d. Imatges de cada sentit i les seues parts
- Qué és i quina és la seua funció?
- Parts
- Malalties
- Imatges dels muscles i els òssos
3- El sistema nerviós
- Qué és i quina es la seua funció?
- Quines parts té?
- Malalties
- Imatges
4- El sistema endocrí
- Definició i funció
- Parts
- Malalties
- Imatges
Objectius:
-
Saber què és la funció de relació
-
Identificar quins són els aparelles i sistemes que intervenen en la
funció de relació
-
Conèixer les malalties relacionades amb la funció de relació per a
tenir hàbits saludables.
Continguts:
- La funció de relació. Definició i
funció.
- Els receptors. Els cinc sentits.
- El sistema nerviós.
- L'aparell locomotor.
- El sistema endocrí.
- Malalties que afecten la funció de
relació.
Competències bàsiques:
Competència lingüística: Utilitzar el llenguatge de forma eficaç, ja siga de forma oral o escrita, per tal d'aprendre i comunicar.
Tractament de la informació y competència digital: Emprar les noves tecnologies per a la recerca d'informació i com a mitjà per a presentar aquesta informació.
Competència social i ciutadana: Mitjançant el treball en grup, desenvolupar les habilitats socials necessàries per a resoldre conflictes i treballar de forma cooperativa, així com millorar la comunicació.
Competències bàsiques:
Competència lingüística: Utilitzar el llenguatge de forma eficaç, ja siga de forma oral o escrita, per tal d'aprendre i comunicar.
Tractament de la informació y competència digital: Emprar les noves tecnologies per a la recerca d'informació i com a mitjà per a presentar aquesta informació.
Competència social i ciutadana: Mitjançant el treball en grup, desenvolupar les habilitats socials necessàries per a resoldre conflictes i treballar de forma cooperativa, així com millorar la comunicació.
Competència per aprendre a aprendre: Ser conscients dallò que se sap i allò que es vol aprendre.
Links:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada